Dag 1 Auckland

23 juni 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vannacht zijn we vertrokken naar Auckland. IMG_5898

IMG_5899 De vlucht ging goed en geen bijzonderheden.

Vanmorgen om 06:15 uur plaatselijke tijd geland. IMG_5902

IMG_5905 Bij aankomst bleek al snel dat Nieuw-Zeeland geen land voor rokers is :). Je mag per persoon 2 pakjes sigaretten invoeren. En hier pakje sigaretten kopen  kost ca. 13 Euro. Ik moest 5 pakjes inleveren. Had er 10 gelogen gelukkig ;).

Na aankomst IMG_5912 met shuttle bus naar het hotel.

We zijn gelijk de stad ingegaan IMG_5917 Waar we van tevoren hadden afgesproken vandaag wat rust te pakken is het weer niet echt gelukt...

IMG_5923 IMG_5937

Auckland is een erg leuke stad IMG_5936 met zeer vriendelijke mensen. IMG_5938

Corné is de Sky Tower IMG_5961 IMG_5948 in geweest en van het mooie uitzicht genoten. IMG_5969

IMG_5973 IMG_5955

Voor mij was het iets te hoog IMG_5950

Vanmiddag voor de lunch heerlijke noodles gegeten. IMG_5994.

Ondanks dat, in deze tijd van het jaar, koud en regen normaal zijn hebben we vandaag veel zon gehad IMG_5929 en ca. 13 graden.

Dus ook nog even op ons balkon gezeten met redelijk uitzicht 20180623_151830

Vanavond nog even wat rond gelopen in de stad IMG_6006

IMG_6027 IMG_6024

Nu moe maar voldaan op naar morgen.

1. Fred:
    23 juni 2018
    Gelukkig maar dat het land niet voor rokers is. Stoppen daar dan mee. Moet nog veel strenger en duurder worden. Als je je zelf teerlongen wilt bezorgen, dan is het je eigen keus, maar dan later ook niet klagen en zeuren en hopen dat je geen beroep hoeft te doen op de medische zorg. Want daar betalen we wel ( ja, ik ook) aan mee omdat jij zo nodig moet paffen.
  2. Ingrid:
    23 juni 2018
    Nou nou Alexander het is allemaal weer boos. Laatste shot gemist en de fles drank op. Of teveel suiker op teveel rood vlees gegeten? Wil de oude diesel uit 1985 niet meer starten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Probeer eens positief te blijven, doe ik ook.
  3. Sharon:
    23 juni 2018
    Jeetje Alexander , zo reageren op een blog waar mensen heerlijk aan het reizen zijn? Jaloezie is anders ook een vreselijke ziekte helaas.
  4. James:
    24 juni 2018
    Mooie foto's!!! leuk om te volgen zo :)
  5. Ingrid:
    24 juni 2018
    Dank je!
  6. Fred:
    25 juni 2018
    Feit dat je er op reageert geeft aan dat het bericht is aangekomen. Heeft niets met positiviteit te maken, nog met jaloers zijn. Ik reageer op je opmerking dat het geen "rokersland" en dat dat spul erg duur is. Ik hoop dat er nog veel meer landen geen "rokersland"worden en dat het nog veel duurder wordt. Als jij je de K...... wilt roken, je 's morgens met een rokershoest opstaat enz.enz,; doe je toch je best. Als ik daar maar niet, via de medische zorg, aan mee hoef te betalen Dat is mijn punt.
  7. Ingrid:
    25 juni 2018
    Nu punt gemaakt en klaar dit is een reisblog en geen anti rokersforum. Alles wat je er verder plaatst, wat over roken gaat gooien we eraf dus das klaar. Wat vindt je verder van onze reisblog?